minimee.blogg.se

Ny blogg men fortfarande lika mini :)

Svårt

Publicerad 2013-07-11 15:48:58 i Allmänt

Varför ska saker och ting vara så svåra hela tiden? Varför kan man inte bara få flyta med lite? Varför kan du inte bara he mig orden jag vill höra?

Många frågor ställer vi oss ofta. Får vi någonsin svar på dessa frågor?
Vem ställer vi frågorna till? Oss själva eller tror vi att någon där ute ska ha svaren åt oss? Kan någon annan än vi själva ha svaren...?
Tänk va lätt om det nu fanns en högre makt som satt inne med svaren och allt man behövde var att tro tillräckligt mycket och då fick man hjälp med alla svåra vägval.
Tänk vad lätt om allt man behövde var att tro. Men vad händer när all tro försvinner? Vad händer när hoppet lämnar en? Hur får vi tillbaka det eller är det för alltid borta?

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

minimee

En liten tvåbarns mor som snart ska börja om på nytt kapitel i mitt liv som ensamstående. Mina två små pojkar kommer att bo hos mig veckovis. Allt ni behöver veta just nu, resten ser ni i inläggen :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela