minimee.blogg.se

Ny blogg men fortfarande lika mini :)

Ojoj..

Publicerad 2013-12-16 04:38:00 i Allmänt

Jisses vilken helg.
Vi börjar från i Torsdags. Då var vi ute med jobbet och åt på Havannas, super god mat!
 
Oxfilé med potatismos, morötter, svamp och sås. Underbart gott faktiskt!! 
Och till efterätt så blev det chockladmouse, jordgubbssorbet, en jordgubbe och en väldigt maffig chockladkaka med nötter i. Till dricka så blev det ett glas vitt och kaffe till efterätten. 
Kan verkligen rekomendera Havannas :) Lite dyrt men ack så gott och mysigt!
 
På fredagen så var det lucia på dagis :) Massa massa beröm till min otroligt duktiga son Jason som kunde alla låtar och sjöng på både sin avdelning och på Jamies. Du har verkligen växt lilla grabben, du är så duktig och betedde dig exemplariskt <3
Mina fina pojkar på Jamies avdelning <3
 
Trevlig lucia i efterhand :)
 
 
 
Och på kvällen så blev det luciacruisingen 
Dock lite mycket alkohol och bittra miner som gjorde kvällen till en betydligt sämre kväll. Men tur var så träffade jag på min "bror" och han gjorde min kväll :D
 
 
Vill även tacka Marcus!! Tack för att du finns, känner trygghet i dig och hoppas att jag kan ge dig lite trygghet med <3
 
Natten mellan Fredag och Lördag så sov vi här, även Maja och Fredde sov över.
Ganska så bakis var vi, förutom Maja :P
 
 
 
 
Söndagen så blev det sovmorgon, 10.30 :P
 
Runt kl 12 så började jag få ont i magen, kände mig spänd och öm men tänkte inte så mycket på det. Kändes mest som att jag var överdrivet mätt och tänkte att det går över.
Men under dagen så höll det i sig och började bli jobbigare och jobbigare, men det gick att glömma av till och från för det var en otroligt trevligt dag! 
Väl hemma så kände jag att jag ville vara lite själv hemma pga magen. Efter att ha varit hemma ett tag så insåg jag vad smärtan var, gallan! Så snabbt som fan letade jag upp min Diclofenac sup. och tog den. Vid kl 18 var detta och vid kl 19.30 så hade det inte gått över så jag ringde 1177 för att kolla om Diclofenac tabletter gick lika bra vid gallbesvär, det var det så vid 19.40 så tog jag lite mer. Vid 20.30 så hade det lättat lite mer, var illamående men smärtan lättade. 
Men senare på kvällen så började det komma tillbaka igen och fick även andra besvär (som jag inte nämner här) så jag ringde 1177 igen och frågade hur jag nu skulle göra eftersom jag redan tagit två Diclofenc=100mg. Hon rådde mig att åka in till akuten så halv 1 så skrev jag in mig på akuten, nu hade smärtan lättat lite igen. Prover togs och både illamåendet och smärtan började bli värre Igen. Vid 20 i 2 så hade jag rätt ont och fick en Spasmofen spruta som skulle göra att smärtan lättade efter en kvart, än hade ingen läkare kommit!
Alla prover såg bra ut och tydde inte på nåt akut. 
Kl 20 över 2, 40 min senare så mådde jag inte illa längre men smärtan var kvar. Inte huggande längre men öm.
20 min senare så kom äntligen läkaren och då kände jag inte att jag hade så jätte ont mer, som sagt bara öm.
Han kände på magen och det gick bra... Tills han tryckte på smärtområdet och bad mig att andas tungt. Kände inget först när han tryckte men när jag andades djupt så jävlar vad ont det gjorde! Trots all medicin så var tamefan smärtan kvar. Han sa att det troligtvis inte var någon sten men han misstänkte inflammation-Cholecystit.
Nu sitter jag hemma i sängen, han sa att jag är såpass smärtfri så jag får sova hemma men har fått med mig Spasmofen sup hem och har jag ont när jag vaknar, eller vaknar av smärta, så ska jag ta Diclofenac först och hjälper inte den så ska jag ta Spasmofen och om smärtan fortfarande är kvar så ska jag direkt åka till sjukhuset igen för en ev. operation :S Hmm känner mig lite sådär nöjd över detta men samtidigt så är det ju för det bästa i så fall.
I ringen så är stickhålet efter min spruta i skinkan :P
 
Klockan är nu 4.34... Borde sova! Höll på att somna på sjukan men nu har det gått över :/
Mycket är nog nervorositet just nu..
 
Hmmm.... Detta kanske inte var så kul blogginlägg för er som läser men å andra sidan så är det min blogg och jag skriver vad jag vill ;)
Håll gärna tummarna för mig att det går över, är Fortfarande öm :( Lika öm som när läkaren kände och han sa att jag ska vara mer smärtfri än såhär imorgon... Fasiken hur ska detta gå? Och i juletider!!!!
Snälla håll tummarna för mig! 
 
Massa kärlek till alla där ute 
 
 
Hoppas att ni andra sover gott där ute <3
 
 
//Mini
 
Återkommer med hur det går för er som är intresserade och för er som inte är intresserade så läs inte bloggen på några dagar ;)
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

minimee

En liten tvåbarns mor som snart ska börja om på nytt kapitel i mitt liv som ensamstående. Mina två små pojkar kommer att bo hos mig veckovis. Allt ni behöver veta just nu, resten ser ni i inläggen :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela