minimee.blogg.se

Ny blogg men fortfarande lika mini :)

Lurar bara mig själv.

Publicerad 2013-04-19 23:14:51 i Allmänt

Det är så mycket lättare att försöka lura sig själv för att slippa ta tag i felet. Det är så mycket lättare att intala sig själv att nästa gång blir allting bättre. Men vem försöker man lura? Det går inte att ingorera de ord som en gång uttalats. Man måste helt enkelt försöka inse att så är det... Men om jag inte vill inse, om jag inte vill tro dessa ord?
Men dom har uttalats, alltså stämmer dom... Eller? Detta är din version av mig... Har svårt att komma över att du sett mig på detta viset, har svårt att inse att jag gjort någon så ont. 
Så vem försöker jag nu lura genom att vägra tro att jag skulle vara någon annan än den du säger att jag är? Vem försöker jag lura genom att tro att det ska bli bättre nästa gång? 
 
Kan bara inte förstå att jag är en sådan människa, men för dig var jag det. Kan inte förstå... 
Och jag kan inte skylla ifrån mig, jag kan inte klandra dig eller någon annan. Detta är jag tydligen. Att du hade dina fel kan jag inte skylla på, det är jag som är hemsk. Jag...
 
Men hur ska jag kunna ändra mig? Hur ska jag kunna sluta vara någon jag varit sedan födsel? Vet att jag är svår och tar lätt illa vid mig men hur ändrar man ett sådant beteende? 
Nä vem försöker jag lura? Lättare att stanna i min egna säng så jag slipper såra någon så som jag tydligen sårat dig. Lättare men inte alls lika mysigt. Ska jag ge mig själv en sista chans till förändring? Ska jag låta någon få chansen att ändra mig till det bättre? Det svåra i denna ekvationen är att jag försökte göra mig bäst för dig, hur går detta ihop? Försökte vara perfekt denna gången och verkligen försökte, var gick det fel? Frågan är om jag gjorde fel på vägen eller om det helt enkelt är så att ingen kan vara perfekt för dig. Nej se, nu försöker jag skylla ifrån mig igen. 
 
Klockan är mycket och jag får inte löst denna ekvationen idag... Bättre jag lägger mig ner och försöker sova. Jobb imorgon bitti med, och kväll :/ Trött på Söndag efter ett 7-16 pass oxå men det får gå. Bättre att jobba så kanske man inte tänker lika mycket...
 
 
//Mini

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

minimee

En liten tvåbarns mor som snart ska börja om på nytt kapitel i mitt liv som ensamstående. Mina två små pojkar kommer att bo hos mig veckovis. Allt ni behöver veta just nu, resten ser ni i inläggen :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela