minimee.blogg.se

Ny blogg men fortfarande lika mini :)

Fullt upp

Publicerad 2012-09-28 21:11:04 i

Men oj vad det var fullt upp dessa dagar.
Igår direkt efter jobbet så blev det en tripp till hajen och slösa pengar.
Morgonen innan jobbet igår började med att spendera lönen på bensin, på jobbet betala hyra och div. räkningar och dagen avslutades med att fortsätta med lönen på mat. Ja då var det inte mycket kvar av pengarna denna månaden :P
Åhh vill ha en rik karl, nej livet blir en dans på rosor bara för att man har pengar men fan så mycket lättare om man har mer pengar än att man känner att man måste snåla.
Ska verkligen börja leta febrilt efter bensinsnål bil nu, får bli någon liten skit det bryr jag mig inte om. Dock Inte en Golf! :P men har kört snart 20mil sedan igår morgon :S behövs en bensinsnål nu!
Idag så var jag inne hos barnens pappa lite akut eftersom det skrapade som tusan under bilen, efter en snabb titt så kände jag att det nog var viktigt. En platt metall grej hängde ner. När han tittade så visade det sig att det var ena remmen till tanken som hade lossnat. Så jag fick ringa frugan och fråga om jag fick lov att kapa av den, eftersom det inte är min bil så vill jag inte ta sådana beslut själv. Så nu kör jag med en rem till tanken men bättre det än att backa och den fastnar i marken och sliter sönder allt där under.

Imorgon så blir det en tripp till lekstugan med barnen och Claes, får se om jag får flörtat till mig att vi tar hans bil. Ja han säger ju ändå att den går så billigt att det knappt märks :P så Claes läser du här så vet du min första fråga imorgon :P

Satt nu och pratade med frun om sugardaddys. Vill ha en! Fast hade nog inte klarat det eftersom jag har svårt att ta emot ens mat från korvmojjen :P
Men om någon känner någon rik karl där ute som söker en flicka att fö med div. saker så skriv en rad i kommentarfältet ;)

Bara två mån kvar innan det blir flytt igen, börjat planera upp i huvudet hur jag vill ha det. Hoppas bara att jag hinner spara nåt så jag kan köpa massa nytt kul :) hur jag ska göra med sängen-i-vardagsrummet dilemmat har jag löst, i huvudet i alla fall :P om jag bara får råd med så jag tänkt och det är lika mycket plats som jag planerat så kommer det bli underbart och super mysigt! Kommer i princip få ett litet sovrum, men sen i praktiken är som sagt en annan femma :)

På onsdag så blir det popquiz med Rebecca igen, och Andreas hoppas jag :) men denna gången är jag nykter :P

Fy fan va jag kommer jobba framöver, ska gå upp i tjänst. Från 80 till 90 och trodde inte det skulle bli så mycket, på 6 veckor så blir det 20h. Men det ska väl lösa sig, får ju i alla fall kanske lite mer i månaden :P

Inte denna helgen men näst helg så sk jag och pojkarna till mor, känns som evigheter sen jag träffa henne! Och då ska jag försöka få med mig Per till mediamarkt och kolla dator. Saknar det lite faktiskt, går dock bättre än jag trodde men till vissa sidor så saknar jag en dator.
Ska kolla med Claes, experten, imorgon med ifall han kan hjälpa mig med bil köp :)

Ne nu börjar jag väl bli lite tjatig :P
Men ni får sova så gott där ute och glöm nu inte att se er om efter en sugardaddy till mig ;)


//Mini

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

minimee

En liten tvåbarns mor som snart ska börja om på nytt kapitel i mitt liv som ensamstående. Mina två små pojkar kommer att bo hos mig veckovis. Allt ni behöver veta just nu, resten ser ni i inläggen :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela